دوشنبه 19 آذر 1397

به سایت موسسه آموزشی فرزانگان خوارزمی خوش آمدید.میزبانان شما در سایت جامع اینترنتی خوارزمی:دکتر محمود شیرزاد-مهندس سعید ابراهیمی

empty    

 
 

 

کادر آموزشی و اداری
گلچيني از حرف هاي برترين رتبه ‌هاي آزمون هاي سراسري 93 و 94

 اين روزها بعضي ‌ها خسته ‌اند، بعضي‌ ها کلافه ‌اند، بعضي‌ ها (درگوشي بگويم) بريده ‌اند و بعضي ‌ها «بکوب» مي  خوانند و پيش مي روند. در اين ميان، گاهي اوقات يک کلام دوستانه و جمله ‌اي از کسي که اين مسير را به خوبي طي کرده است مي‌تواند انسان را متحول کند و شور و شعفي دوباره يا پشتکاري دو چندان به فرد ببخشد؛ از اين رو، گلچيني از جملات برخي از تک رقمي‌ هاي دو سال اخير را تقديمتان مي‌کنيم.

 

سارا همتي، رتبۀ 1 گروه  تجربي آزمون سراسري 94

هيچ گاه به کلاس ها و آموزشگاه هاي خصوصي براي کنکور نرفتم؛ زيرا بر اين باور بودم که همه چيز در دست خود آدم است، و اگر فرد هدف مشخصي داشته باشد، مي‌تواند در يک مسير درست بدان دست يابد.

شيوۀ من براي مطالعه اين بود که  بعد از تدريس دبيران، ابتدا مطالب را به‌ صورت سطحي و روخواني مطالعه مي‌کردم، پس از آن تست ‌هاي مربوط به آن درس را مي ‌زدم، و در مرحله آخر، پس از کشف نقاط ضعف خودم، عميق ‌خواني را آغاز مي‌کردم.

 

پژمان شهبازي، رتبه 1 گروه رياضي آزمون سراسري 94

به نظرم تلاش و اراده فرد، شرط لازم براي دستيابي به اهداف مورد نظر است، و اگر اين عوامل باشد دانش‌آموز مي‌تواند در مدرسه خودش نيز به نتايج مورد نظر دست يابد.

 

محمد رسول يزديان، رتبه 2 گروه رياضي آزمون سراسري 94

به داوطلبان کنکور توصيه مي‌کنم تا آرامش خود را حفظ کنند و به خدا توکل داشته باشند و حتماً با يک برنامه ‌ريزي به صورت جزئي براي کنکور درس بخوانند. گوش دادن به دروس در کلاس درس نيز بسيار تاثيرگذار است. بنده در طول سال تلاش مي‌کردم تا دروسي را که معلمان در کلاس درس آموزش مي‌ دهند، به خوبي گوش کنم و متوجه شوم و سپس در خانه تست مي ‌زدم.

شايان پور مير بابايي، رتبه 1 گروه تجربي آزمون سراسري 93

سعي مي کردم که با برنامه جلو بروم، و هميشه برنامه ‌ريزي، يک اصل در زندگي ام بود.

 

عرفان طاهري فرد، رتبه 6 گروه تجربي آزمون سراسري 94

من چندين بار گفته‌ام که زمان سريع مي‌گذرد. سالي که من و برادرم کنکور داديم گذشت و ديگر تکرار نخواهد شد داوطلبان سال 95 هم بدانند که اين سال مي‌گذرد و در صورت موفقيت، اين آخرين سالي است که آن ها کنکورسراسري را مي‌دهند؛ بنابراين، آن ها قطعاً بايد تلاش زيادي کنند و با پشتکار به دنبال موفقيت باشند و فراموش نکنند که فرصت‌ها تکرار نمي ‌شود؛ در ضمن، زمان خود را طوري تنظيم کنند که از عبادت غافل نشوند. من و برادرم در تمامي روزهاي ماه مبارک رمضان روزه گرفتيم و حاضر بوديم که اين رتبه کنکور را نداشته باشيم، ولي روزه هاي خود را بگيريم. به نظر ما اعمال ديني تراز ديني ما را افزايش مي‌دهد و بايد داوطلبان از بحث معنويت غافل نشوند.

 

احسان طاهري فرد، رتبه 5 گروه تجربي آزمون سراسري 94

من و عرفان هر دو در يک اتاق درس مي‌ خوانديم و باهم، به طور همزمان درس خواندن را شروع مي‌کرديم و با هم وقت استراحت داشتيم و حتي مبادله درسي هم بين ما وجود داشت، و اگر نکته مهمي بود که حدس مي ‌زديم براي ديگري هم ممکن است سؤال باشد پيش دستي مي‌کرديم و عنوان مي‌کرديم.

 

 آناهيتا هدايتي، رتبه 1 گروه  هنر آزمون سراسري 94

معتقدم که هدف گذاري و تلاش، عوامل تاثير گذاري در کسب نتيجه دلخواه در کنکور هستند؛ هر چند که عوامل ديگري نيز همچون خانواده در اين امر دخيل  هستند.

 

مسعود اميري، رتبه 10 گروه رياضي آزمون سراسري 94

کيفيت درس خواندن، بسيار مهم‌ تر از ساعات درس خواندن است؛ از سوي ديگر، داوطلب براي موفقيت در کنکور رشته رياضي بايد روي دروسي که قوي‌ تر است تمرکز بيشتري داشته باشد؛ چرا که اين دروس، نقطه قوت فرد است.

 

زينب صالحي،  رتبه 6 گروه علوم انساني آزمون سراسري 94

برخي از دانش ‌‌‌آموزان تصور مي‌کنند که اگر در دوره پيش دانشگاهي ، کلاس درس را رها کنند و به جاي آن به مؤسسات کنکور بروند، موفق مي ‌شوند؛ اما اين گونه نيست و اين تصور اشتباه است. بايد از معلم و محتواي آموزش داده شده در کلاس درس نهايت استفاده را کرد. به داوطلبان کنکور توصيه مي‌کنم که  ابتدا کتاب‌ هاي درسي را به خوبي مطالعه کنند و بعد به سراغ تست بروند.

 

آناهيتا نجفي، رتبه 2  گروه تجربي آزمون سراسري 93

در يک سال آمادگي براي كنكور، تمام برنامه‌ هاي زندگي ام معطوف کنکور بود. مهم ترين رمز موفقيت من، لطف خدا، آرامش و اعتماد به نفس بوده است، و اين مؤلفه‌ها مهم ترين چيزهايي است که کنکوري ها به آن نياز دارند، يکي ديگراز مؤلفه هاي مهم، جوّ آرام خانه بود که پدر و مادرم برايم فراهم کردند تا بيشترين دقت و تمرکز من روي کنکور باشد.

 

فراست رجبي نياساني، رتبه  8 تجربي آزمون سراسري 93

راه هاي انحرافي نتيجه اي ندارد و به جامعه و خانواده و البته خود فرد نيز آسيب ‌هاي فراواني مي‌رساند، و اين کارها مشغوليت کاذب را به همراه دارند. آرزو مي‌کنم که همه داوطلبان با توکل به خداوند، راه راست را سرلوحه خود قرار دهند.

 

سپند فرقداني، رتبه 6 رياضي آزمون سراسري 93

از سال سوم، سؤالات را به صورت تشريحي و کتاب ها را خيلي دقيق مطالعه کردم و در کنار آن تست مي زدم و براي امتحانات نهايي خودم را آماده کردم. با معدل 86/19 سال سوم را به پايان رساندم و از تابستان همان سال به طور جدي براي کنکور آماده شدم.

در واقع موفقيت من، حاصل پشتکار و مشخص بودن هدفم بود؛ زيرا از سال هاي گذشته نفرات برتر کنکور را که مي‌ديدم، تصميم گرفتم که با همت و تلاش خود به اين نقطه برسم؛ البته خانواده و به ويژه پدر و مادرم با فراهم کردن همه امکانات، مشوق و پشتيبان اصلي من در اين موفقيت بودند.

من به همه کساني که مانند من اين آزمون بزرگ را پيشِ رو دارند، توصيه مي کنم که هدف خود را مشخص کنند و مطمئن باشند که با تلاش و پشتکار به هدف خود مي رسند.

 

حسين خاکپور، رتبه 10 تجربي آزمون سراسري 93

بايد توجه داشته باشيم که سؤالات کنکور فقط از کلاس چهارم دبيرستان نيست، بلکه از کل دوران متوسطه است؛ به همين خاطر، من از ابتدا موضوع کنکور را جدي گرفتم و هيچ درس ومطلبي را براي سال چهارم رها نکردم؛ به همين دليل، از اول دبيرستان خيلي جدي تمام درس ها را با هدف کنکور مي خواندم و هر درسي را که مطالعه مي کردم همان زمان تست هاي کنکور آن را هم تمرين مي کردم.

خيلي ‌ها از من مي پرسند که ما نمي توانيم درس ها را خوب ياد بگيريم. به دانش ‌آموزان توصيه مي‌کنم که فکر نکنند رتبه هاي برتر همان بار اولي که يک مطلب درسي را مي‌خوانند ياد مي گيرند؛ به عنوان مثال، در کلاس خود ما دانش ‌آموزاني بودند که ضريب هوشي و استعداد آن ها از من بالاتر بود، ولي عاملي که باعث برتري مي ‌شود، پشتکار و تلاش خستگي ناپذيراست. خود من هيچ گاه نااميدي را به دلم راه ندادم و با اين که مثل خيلي از بچه ‌ها در درک مطالب درسي مشکل داشتم، اما اگر بار اول ياد نمي گرفتم ادامه مي دادم و خلاصه تا درس را ياد نمي گرفتم رهايش نمي کردم و آن را آن ‌قدر مي خواندم که به تسلط نسبي در درس برسم.

 

آرين آيتي، رتبه 7 تجربي آزمون سراسري 93

هر کسي در يک بازه زماني دچار نااميدي مي شود. من نيز زماني که حجم دروس زياد مي شد، به احساس نااميدي مي رسيدم؛ اما سعي مي کردم که دوباره روحيه خودم را به دست بياورم و جدي ترتلاش کنم، و البته دعاي پدر و مادرم نيز در اين مسير خيلي به من کمک کرد.

من معتقدم که داوطلبان هميشه با تلاش و اميد مي توانند موفق شوند و از هر زماني که تلاش خود را شروع کنند، دير نيست و تنها با پشتکار، همت بالا و هدف مي توانند به مقصد برسند.

 

پويا همدانيان ، رتبۀ 1 گروه زبان آزمون سراسري 94

هميشه در راه و مسير موفقيت، پستي و بلندي وجود دارد و هيچ گاه اين مسير، صاف و هموار نيست؛ مهم آن است که افراد در اين راه هيچ گاه نااميد و دلسرد نشوند. بايد دانست افراد زيادي در جامعه هستند که استعدادهاي فراواني دارند، اما به سبب نبود پشتکار به موفقيت هاي مورد نظرشان دست نمي‌يابند.

 

مهسان صمدي، رتبه 5 تجربي آزمون سراسري 93

به هم سن و سالان خود مي گويم که معلمان مدرسه خود را دست کم نگيريد و مدرسه را جدي بگيريد؛ چون من حتي يک کلاس درس را هم در مدرسه از دست ندادم و ناراحت مي شدم که دوستانم به کلاس‌ هاي مدرسه بي توجهي مي کنند؛ اما آن ها به حرف هاي من گوش نمي کردند، و در نهايت من با اين روش موفق شدم.(پيك سنجش-۱۳۹۴/۱۲/۲۴)

کیفیت سایت جدید خوارزمی را چگونه ارزیابی می کنید؟
نیاز به محتوای بیشتر
متوسط
خوب

 

 

  بازديد کل : 2467316 نفر   - 432115 ip   بازديد امروز : 787 نفر   - 146 ip   بازديد ديروز : 950 نفر   - 269 ip   آنلاين : 10 نفر